zaterdag 30 maart 2013

Paasdoosje van een eierkarton.



Vandaag laat ik jullie een "kadoosje" zien wat ik heb gemaakt van een lege eierdoos. Heel leuk om met pasen cadeau te geven, bijvoorbeeld aan een scrapvriendin zoals ik hier gedaan heb, volgestopt met leuke embellishments.

Het doosje schilderde ik lichtblauw en bewerkte het rondom met gesso. Op de bovenkant plakte ik twee laagjes papier van het mooie Offshore papier van Kaisercraft. Ik stempelde het konijntje op een tag die ik vooraf had bewerkt met distress inkt en water.


De oranje bloem maakte ik zelf met een stansmal, de kleine blauwe bloemetjes die er tussenuit piepen komen uit de webwinkel van Helena net als de blaadjes onder de bloemen. Wat kant en een parel maakten de buitenkant af.

Aan de binnenkant maakte ik in het deksel een pocket van kant en een leuk hekje. Hierin zitten 3 tags waar je een persoonlijke boodschap op kunt schrijven voor de ontvanger. In het doosje heb ik wat verschillende embellishments gestopt, maar je kunt natuurlijk ook andere presentjes of chocoladeeitjes erin verpakken.


De tags zijn net als die op de buitenkant van het doosje bewerkt met distress inkt en water voordat ik ze bestempelde en stickelde en nadien zijn ze voorzien van twine.



Ik wens jullie allemaal heel fijne paasdagen toe!

Groetjes Brigitta

4 opmerkingen:

  1. geweldig wat een gaaf paaskadootje en wat heb je dat doosje leuk aangekleed, dat hekje als taghouder wat een goed idee, die ga ik onthouden. Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gewelidg mooi doosje Brigitta, ook mooi om na pasen nog een poos op tafel te laten staan. super gedaan dus.

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuke eierdoos en erg leuk om kado te geven aan een scrapvriendin.
    Mooi van kleur en goed gelukt met de hexagons en dat zal nog wel moeilijk zijn geweest met de ronding van de eierdoos.
    Ook de oranje bloem is heel mooi geworden met de stansmal en zo leuk die binnenkant nog gemaakt met dat hekje en de tags.
    Toppie hoor!
    fijne dag en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel leuk en prachtig doosje om cadeau te geven.
    Dankjewel voor het idee.
    Groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta