zaterdag 27 april 2013

Layout 40th birthday

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de lieve reacties op voorgaande post. Ik vindt het zo leuk om al die berichtjes te lezen!


In 2010 bracht Graphic 45 de geweldige Le Romantique collectie uit. Ik had een paar vellen dessinpapier van deze lijn al geruime tijd in de kast liggen en ik besloot er een layout van te maken met een foto van mezelf. Dit doe ik, net als vele andere scrapsters heb ik gemerkt, niet zo vaak. Ik gebruik veel liever de foto's van mijn kinderen en man!




De basis van deze layout zijn 2 vellen dessinpapier waarvan ik de bovenste bewerkte met gesso en de ledgermal van de crafters workshop. Hierna sprayde ik een grote doily met verschillende soorten dylusions waarna ik hem in tweeën knipte en aanbracht onder het grote fotoframe. De achtergronden van de frames zijn beinkt met de tattered rose distressinkt van Tim Holz. De witte bloemetjes en randen zijn geheatembossed. 




De titel is van chipboard van Imaginarium Designs welke ik een tijd geleden won via een facebookactie. Ik verfde het met zwarte acrylverf en bracht microbeads er op aan. De zwarte rozetten heb ik gemaakt met mijn gloednieuwe stans van Tim Holtz. Vondt hem al tijden erg leuk en afgelopen zondag viel hij gewoon ploeps in mijn mandje bij de Scrapheap :). De bloemen zijn gestempeld en gekleurd met distress markers, afgewerkt met een beetje glossy accents. 
De strik is gemaakt van seambinding welke ik door het papier reeg.
Toen de layout klaar was bracht ik her en der met mijn vingers gesso aan. Ik vondt het op de doily wel een gaaf effect geven, omdat de roosjes er dan wat meer uitspringen die in de doily zitten.

Al met al een geweldige collectie om mee te werken, ook al is het een "oudje".

Groetjes Brigitta

1 opmerking:

  1. wat een heerlijke shabby LO is dit Brigitta, leuk met de rozetjes en de glossy accenten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta