maandag 27 mei 2013

DT werk Scrapplezier: layout R&P

Hallo allemaal,

Hier een bericht uit het zonnige Brabant! Wat was het lekker weer vandaag, ik hoop dat het nu eindelijk zo gaat blijven!.

Een paar weken geleden ontving ik van Helena 1 vel scrapplezier waarmee ze me uitdaagde een layout te maken, zonder daarbij ander dessinpapier te gebruiken. Tijdens de online crop van 19 mei plaatste Astrid een layout welke we konden liften en ik besloot deze beide uitdagingen te combineren. Van de layout van Astrid gebruikte ik het idee om uit het dessinpapier stukjes te snijden uit de achtergrond en ik plaatste daar diverse "structuren"achter, zoals mesh en jute. Omdat ik natuurlijk geen ander papier mocht gebruiken bracht ik diverse washitapes aan in de compositie.


Met de achtergrond ben ik deze keer het langst bezig geweest, want het lukte me niet direct om hem naar mijn zin te krijgen. Uiteindelijk verfde ik hem heel lichtgroen met acrylverf waarna ik gesso en distressinkt aanbracht met masks. Na het aanbrengen van de embellishments sprayde ik nog met dylusions sprays en verfde ik het een ander goud met mijn nieuwe favoriete verf Silks acrylic glaze. Deze verf houdt prima op metaal en andere materialen.


Op deze detailfoto kun je ook nog een aantal diecuts zien welke ik kreeg van Helena van Scrapplezier zoals de sterren en het hekje.

Hoewel het een hele uitdaging was ben ik toch erg blij met hoe de layout geworden is! 

3 opmerkingen:

  1. Ik vind em geweldig Brigitta, helemaal in jouw stijl, erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi Brigitta en wat een leuke maar echte uitdaging.Lekker stoere mannen lootje.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kwam eindelijk eens naar deze kijken, heb weer even tijd om te bloggen. Zag inmiddels je nieuwe kunstwerk al weer maar ook dit vind ik een geweldige lay out, We hebben toch maar mooi veel geleerd op die workshop!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta