dinsdag 27 augustus 2013

Layout M&R, blog Scrapplezier

Goedeavond allemaal,

Gisteren was het meer mijn tijd van de maand om iets te plaatsen op het blog van Scrapplezier.
Ik koos er voor een layout te maken met een oude foto van mijn 2 nichtjes Mandy en Romy, die nu 18 en 16 jaar oud zijn.


Ik begon met mijn pagina relief te geven door met gesso en een stencil de vierkantjes aan te brengen. Het stencil er op laten liggen en direct met een gezellige kleur sprayen op enkele plaatsen. Hierna even laten drogen. Toen ben ik met gel medium over een aantal van deze vierkantjes gegaan en bij andere gaf ik eerst kleur aan met inkt voordat ik er met de gel over ging. Dit alles met het stencil op je pagina dus.


Ook bracht ik kleur aan op de achtergrond met pan pastel, simpel door dit men mijn vingers erop te wrijven. Met de pan pastel maakte ik ook de zeshoekjes door middel van stempelen met versamarken dan de pastels erover aanbrengen met een sponsje. Nog wat distressen met distressinkt langs de randjes en je hebt een leuke bijkleurende embellishment.



Nadat ik mijn compositie met papier, foto's en nog meer embellies had gemaakt stempelde ik ook nog op de achtergrond en bracht her en der glossyaccents aan. Teven highlighte ik nog wat vierkantjes met goud verf.


Ook de kleine gele papieren bloemetjes in de clusters maakte ik eenvoudig zelf door met watervaste inkt te stempelen op boekpapier en deze hierna met dylusions te sprayen en wat accenten met een witte gelpen aan te brengen. Uiteindelijk over de hele layout nog gesponst met gesso voor wat extra structuur en zodat de randen van de foto niet te "hard" zijn.


Groetjes Brigitta

4 opmerkingen:

  1. Mooie lay out! Dit zullen je nichtjes wel erg leuk vinden!Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om een oude foto te gebruiken, hij is erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey tante Brigitta, er staat denk ik een 's' teveel in de link want er staat Brigittas Scrap corner, maar het moet toch zijn Brigitta's Crap Corner? :o Grapje haha :) Leuke dingen maak je :D Groetjes Kev

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooie layout, leuk hoe je de vierkantjes hebt gemaakt en bewerkt.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta